tirsdag den 28. februar 2012

Hvad er det ???

... var det første jeg tænkte, da jeg så dette "maskineri"


Ved I hvad det er ???
Svaret kommer længere nede i dette indlæg ...


Jeg faldt for den p.g.a. jeg IKKE havde set
den før og fordi den har nogle skønne farver ...


"Maskinen" har været brugt til at måle hvor meget
vand der var i kornet ...
Kornet skulle puttes ned i den øverste lille skuffe, 
hvorefter man kunne aflæse resultatet på pilen ...
ELLER NOGET I DEN STIL ....


Sjovt lille apparat, men tror desværre ikke det
virker mere ...

CARPE DIEM

Kram fra Dorthe

2 kommentarer:

Skogslyckan sagde ...

Vad glad jag blev att du tittade in till mig!! Jag letade faktiskt runt lite efter danska bloggar tidigare idag. Har danska föräldrar och är ofta i Danmark på inköpsresor. Så Danmark ligger mig varmt om hjärtat, lite som mitt andra hemland. Skriver inte danska denna gång, fast du hade säkert fått dig ett gott skratt....
Kram Pia

Unknown sagde ...

Hvor er den fin i sig selv ogs selvom den ikke virker eller at du ikke skal bruge dens funktion....Bare det at finde en ting, som oser af nostalgi og har en fin form og farve - den var også kommet indenfor hos mig....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...